Güncel-TR : Bilgide Kalite , Paylaşım da Sınır Tanımayan Forum


Kayıt Olmak İçin Kayıt Ol Butonuna Basınız.

Giriş Yapmak İçin Giriş Yap Butonuna Basınız.

Butonu Kapatmak İçin Do Not Display Again Butonuna Basınız.


Güncel-TR : Bilgide Kalite , Paylaşım da Sınır Tanımayan Forum
 
AnasayfaAnasayfa  SSSSSS  AramaArama  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  
Son Konular / Mesajlar
ikariam eklenti paketi
Anında .com lu .org veya .net li domain alın Bedavaya Kolay Yöntem
Counter-Strike: Condition Zero tek link full indir
sitene üye ol resimleri
Sitenizde Ps
Mail linki verme kodu
BU KOD SÜPPERRR DENEMEDEN GEÇMEYİNNNN....
Secret World |www.secretworld.forummum.net
Güzel Bir Hızlı Erişim Menüsü
YÜZLERCE HTML KODU SÜPER BU KONUDA koş koş
Salı Mayıs 21, 2013 7:30 am
Perş. Mayıs 03, 2012 5:29 pm
Salı Mayıs 01, 2012 9:21 am
Perş. Eyl. 01, 2011 6:37 am
Perş. Eyl. 01, 2011 6:36 am
Perş. Eyl. 01, 2011 6:35 am
Perş. Eyl. 01, 2011 6:34 am
Perş. Eyl. 01, 2011 6:34 am
Perş. Eyl. 01, 2011 6:33 am
Perş. Eyl. 01, 2011 6:32 am
metin3
vatanmt2
rocq123
Hayel
Hayel
Hayel
Hayel
Hayel
Hayel
Hayel
Similar topics

    1 sayfadaki 1 sayfası |

    Fotoğrafı Heykele Dönüştürmek

    Yazar
    ToN
    Yeni Üye
    Yeni Üye
    12
    avatar
    34
    Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 31
    Rep Gücü Rep Gücü : 32544
    Teşekkür Puanı Teşekkür Puanı : 0
    Kayıt tarihi Kayıt tarihi : 21/01/10
    Yaşı Yaşı : 26
    MesajKonu: Fotoğrafı Heykele Dönüştürmek
    Photoshop ile Mask ve
    Burning Tool araçlarını kullanarak bire resimi heykel şekline ( heykel
    resmi de olması şart) dönüştürebilirsiniz.Aşağıdaki iki resim referans
    olarak kullanılmıştır. Bu derste amaç bir refrans odjesi kullanarak
    nasıl değişik etkiler elde edeceğinizi öğreneceksiniz.Referans ( key)
    olarak kullanılacak heykel resmi

    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

    Hopkins’in resmi (heykele dönüştürlecek resim)

    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

    Burada referans objenizi seçerken dikkat edilmesi gereken nokta heykel
    objesinin ve resmin birbitine uyumlu olması...Şimdi resimlerimizi
    bulduğumuza göre işlemlere geçebiliriz.
    Yerleşim ve Maskeleme
    Şimdi yapmamız gereken bu iki iresmi aynı sayfaaya taşımak ve yüz ile
    heykeli birbirine ortalamak. Bunun için Hopkins’in resmini fare ile
    heykel resmine sürükleyerek iki layeri tek sayfaya taşıyınız.

    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

    Şimdi Hopkins’in yüzünü heykel boyutlarına oranlayın bunu Ctrl+T tuşu
    ile yapabilirsiniz daha önceki örneklerde anlatıldığı gibi). Bu işlemi
    yaparken tam sonuç almak istiyorsanız layerin ( hopkins’in) opacity
    ayarını ( layer penceresinde ) %50 civarına çekin ve bu şekilde resmi
    küçültüp aşağı uzatarak tam konumuna geitirin. Daha sonra Opcity
    ayarını değiştirebilirsiniz.
    Şimdi işin en can alıcı bölümü Maskeleme, bu iş çok basit ve çok güçlü
    bir etki yeratır. Photoshop ta en sevdiğim özelliktir ki bu özellik
    sayesinde çoğu fotoğraçı çok iyi işler çıkarır.Şimdi altta eklemiş
    olduğum resimde Hopkinsmask adlı görüntüye bakınız. Orada Edit in Quick
    Mask moduna tıklıyoruz, görünürde bir değişiklik yok gibi fakat şimdi
    45 pix boyuunda ve Soft bir fırça ile resimdeki kırmızı alanların
    ayınıs elde edinceye kadar boyuyoruz.Şimdi az önce tıkladığınız Edin in
    Quick Mask’ın yanında ki Edit in Normal Mode tıkladığınız da otomatik
    olarak boyadığınız alanların seçildiğini göreceksiniz.
    Şimdi CTRL+I tuşlarına basınız ve seçimi ters çevirin aksi takdirde
    Hopkins’in yüzünü silersiniz.Bu işlemden sonra Delete tuşuna basın (
    kalvyeden) ve gördüğünüz gibi nerdeyse heykel modua girdi hopkins...

    Smudge(renkleri kaynaştırma)

    Bu aşamada dikaktimizi çeken şey Hopkins’in suratında çık fazla leke ve
    kırışıklık olması ki bu heykelde bu kadar net göürnmez. resmimizin
    gerçekçi olması için Hopkins üzerinde biraz flulaştırma ve renk geçiş
    tonlarını yumuşatma gibi işlemler yapmalıyız. ( bu işlemi fotoğrafçılar
    çok kullanırlar özellikle göz altı ve güneş lekelerini yok etmek için..)

    Bunun için Araçlar Penceresinden Blur Tool ( r) aracına basılı tutup
    Smudge aracını seçiyoruz. ( Bunu Shift+R tuşlarına 3 kere basarak da
    yapabilirsiniz. Bu diğer tüm araçlar için geçerlidir. )

    Daha sonra resimde görülen yumuşatmayı yapıyoruz. Bunu yapmak için bir
    noktaya tıklayın ve hafifçe ağaı saga sola hareketlerde ( mouse basılı
    ) renkleri kaydırın. Çok fazla blur ( flu) yapmamaya çalışın.

    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

    High-Pass Filtresi

    Evet şimdiki aşama biraz resmi donuklaştıracak ve alttaki heykel ile eş
    tonlara kavuşacak. Bunun çin Filter menüsünden Others seçeneğine orada
    da High-Pass a girerek değerinini yaklaşık 90 yapmanız yeterli...

    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

    Işık, Renk ve Kontrast Ayarları - Hue/Saturation - Contrast/Brightness

    Şimdi resmimize biraz daha gerçekçi bir heykel görünümü katacağız.
    Bunun için Image menüsünden Adjustment ve oradan Hue/Saturaion’ a
    girerek orada sadece Saturation değerini -70 yapınız. Bu resimdeki renk
    doyğunluğunun minimal değerlere çekecektir.

    Image menüsünden Adjustment e tekrar girerek busefer
    Brightness/Contrast ayarına girin ve Contrast değerini +30 yapın ışığda
    biraz kısarak -10 değerine çekerseniz gerçekçi bir yanısma ve ışık
    oluştutrsunuz. Fakat bu değerleri unutmayın ki biz heykelin ışık
    duruman göre ayarlıyoruz.

    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

    Yansımalar

    Bir heykel en belirgin göze çarpan şey yansıttığı ışıklardır. Etraftan
    heykele gelen ışıklar farklı bir ambiyans oluşturur. Bunun için bizde
    aşağıda ki renk paletini kullanarak ( açık kahverengi - normal ışık
    tonu) ve paint brush ile ( soft olmasına dikakt ediniz) belli noktlara
    ışık efekti yapacağız.

    Öncelikle yeni bir layer yaratın ve bu layerin en üstte olmasına dikakt
    edin. Opacity değerini %40 civaınra getirin ve şimdi bu layer seçili
    iken hafifçe resimde gördüğünüz noktaları boyayın.

    Işık bilginiz yetersiz ise Karakalem Dersleri bölümüne bakabilirsiniz.

    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

    Düzenleme ve Ayrıntılar

    Şimdi büyük ebatta ( 65pix min. ) bir Soft Brush seçiniz ve Araçlar
    bölümünden Dodge tool ve Burn Tool ları kullanarak ince detayları
    işleyiniz. Örnek olması açısından ışığının yoğun vurduğu yerlerde (
    fakat karanlık kalan yerler yani heykelde parlak fakat resimde karanlık
    olan ) Dodge Tool’u , ışığın olmaması yada az olması gereken yerlerde (
    yani heykelin o bölgesi karanlık fakat resimde parlak olan yerler )
    Burn Tool aracını kullanarak detaylandırınız

    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

    Renk Uyumu

    Buradaki işlem çok basit amaç ise Hopkins resminin rengi ile Heykel
    resminin reklerinin birbirine dha da uyumlu olmasını sağlamak. Bunun
    için yei bir layer yaratın ve bunun en üstte olmasına dikkat edin. Daha
    sonra bu layeri "eccd9b" kodlu renk ( açık kahve ve turuncu karışımı,
    veya sizin belirleyeceğiniz bir ton) ile boyayın. Şimdi Edin in mask
    moduna geçin ve yeni layerinizin Opacity değerini %50 yapıp az önce
    anlatıldığını gibi sadece heykelin bölümlerini Soft Brush ile boyayın.
    Sonra Edin in Normal mode geçin ve CTRL+I yaparak seçimi tersine
    çevirin. Delete tuşu ile silin. Bu işlem de bu kadar..

    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

    Gözler

    Aynı renk uyumda anlatıldığı gibi benzer işlmeleri yaparak resimde ki
    etkiyi verebilirsiniz. Bunun için gözlerin ebatında bir yama resmi
    oluşturun ve rengini de yine heykelin tonlarına yakın seçin daha sonra
    bu yama resmi iki göze uygulayın ve Opcity değerlerini uygun hale
    gelinceye kadar değiştirin.

    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

    Kulaklar

    Göze için uygulanan tekniğin aynısıdır. Resmi inceleyiniz.

    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]


    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

    Son Dokunuşlar

    Evet geldik işin son aşamasına burası aslında tamamen size bağlı bi
    aşama yani heykelinize nnasıl bir gürünüm kazandırmak istiyorsanız ona
    göre çeşitli filtreler uygulamanız gerekiyor. Örnek olaraka şunları
    deneyebilrisiniz.

    Çeşitli yamalar oluşturup Opcity ile pas kırık, ve leke efektleri verebilrisiniz.
    Dodge Tool ve Burn Tool ile yakarak veya Parlatarak parlama efetkleri verebilirsiniz.
    Yada benim en son yaptığım ve ekleğim resimde ki gibi sitemizdeki pas
    efektini de kullanrak paslanımış bir etki yaratabilrinisiniz..

    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

    Zor bir ders [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
    Hızlı Cevap


    « önceki Konu | sonraki Konu »

    Yetkileriniz
    Üyeler mesaj yazabilirler.
    Üyeler konu açabilirler.
    Üyeler mesaj düzenleyebilirler.
    Üyeler link ve resimleri görebilirler.
    Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz


    BB code Açık
    Smileler Açık
    [IMG] Kodları Açık
    HTML Kodları Kapalı

    Forum Kuralları